Nyheder fra Emporia Telecom
Brugervenlige mobiltelefoner til ældre kan også være elegante

Ny emporiaELEGANCE mobiltelefon til ældreemporia Telecom lancerer nu emporiaELEGANCE, der er en brugervenlig mobiltelefon specielt udviklet til ældre, og som skiller sig ud med sit minimalistiske og strømlinede design. Nu skal den ældre generation nemlig være både mobil og stilbevidst.

Den senere tids fokus på at bringe den ældre generation ind i den mobile æra, har sat skub i handlen af ældrevenlige mobiltelefoner og produktudviklingen af mobiltelefoner til ældre. Imens flere og flere ældre kommer med på den mobile bølge, bliver udbuddet af ældrevenlige mobiltelefoner også mere raffineret. Den nye emporiaELEGANCE understreger denne udvikling med et elegant og flot design, samtidig med at telefonen rent teknologisk er udviklet særligt i forhold til den ældre generations behov.

“Hos emporia lytter vi meget til vores målgruppe, så vores produkter hele tiden er i tråd med deres behov og ønsker – og med emporiaELEGANCE imødekommer vi den del af vores målgruppe, der, udover et brugervenligt produkt, også lægger vægt på designet,” fortæller Lars Jørler, landechef hos emporia Telecom.

At gøre ældre mennesker trygge ved mobiltelefoni handler om at gøre produktet simpelt og nemt at anvende for brugeren:

“Ligesom vores andre mobiltelefoner er telefoner er emporiaELEGANCE kendetegnet ved, at den kun indeholder de mest basale funktioner, såsom opkald, sms og eksempelvis alarm. Dermed kan den ældre bruger være mobil med en god og tryg oplevelse.”

emporiaELEGANCE mobiltelefon til ældre er desuden udstyret med en række seniorvenlige features, der har afgørende betydning for den ældre generation, som ikke har moderne teknologier inde under huden. Blandt andet har mobiltelefonen et meget simpelt menu-system, som den ældre bruger kan betjene ved tryk på en enkelt knap. Samtidig sikrer de store taster, at mobiltelefonen er meget nem at betjene, og den specielle OLED-farveskærm, giver en høj lysstyrke og stor kontrast, så det er nemmere at læse teksten på displayet. Mobiltelefonens højttaler leverer desuden ekstra høj lyd, hvilket gør den særligt velegnet til hørehæmmede.

emporiaELEGANCE mobiltelefon til ældre er fremstillet af materialer i høj kvalitet og fås i hvid, sort m. stål og bronze m. guld. Med emporia ELEGANCE mobiltelefon til ældre følger desuden oplader, batteri og en vejledning på dansk. Dertil kommer matchende tilbehør i form af oplader til bilen, læderetui samt en mobiltelefonklips til bæltet.

Om emporia Telecom
Emporia Telecoms filosofi er, at ældre skal kunne kommunikere nemt og enkelt via mobiltelefonen. Målgruppen er primært seniorer, der har behov for produkter med fokus på brugervenlighed. Hos den østrigske mobiltelefonproducent lægger man stor vægt på, at der er tænkt på målgruppen hele vejen i design og udvikling af telefonerne. Derfor er designet af produkterne baseret på et stort kendskab til de ældre brugeres behov. Og mobiltelefonerne inkluderer udelukkende de tekniske muligheder, som den ældre målgruppe efterspørger. Emporia Telecom har 65 medarbejdere. Udvikling af mobiltelefoner til ældre har meget stor betydning for Emporia Telecom, som derfor også har en stor udviklingsafdeling, der består af ca. 39 pct. af medarbejderne.

 

 

 
Telekæden, emporia Telecom og Dansk Røde Kors
                



Telekæden hjælper ældre med på mobil-bølgen og indsamler samtidig brugte mobiltelefoner til Dansk Røde Kors

 Ældre mand ser på mobiltelefon til ældre

En ny kampagne vil have danskerne til at donere deres gamle mobiltelefoner til Dansk Røde Kors i stedet for at forære dem til bedsteforældrene, hvilket ofte er tilfældet. Problemet er bare, at de aflagte mobiltelefoner ofte er for avancerede til, at den ældre generation får gavn af dem. De skal i stedet have en ældrevenlig mobiltelefon fra emporia.

“Giv de ældre en mobiltelefon de forstår at bruge, og giv i stedet os de gamle mobiler,” er budskabet fra Telekæden, der i de kommende måneder sætter fokus på at få den ældre generation med på mobiltelefon-bølgen og hjælper Dansk Røde Kors med at indsamle danskernes aflagte mobiltelefoner.

Idéen til kampagnen opstod, da Telekæden indgik samarbejde med emporia Telecom, der producerer mobiltelefoner, specielt udviklet til ældres behov med store taster, læsevenligt display og en enkel brugermenu. I arbejdet med den nye målgruppe blev Telekæden opmærksom på en interessant problematik:

“Vi oplever ofte, at de ældre får foræret deres første mobiltelefon fra et yngre familiemedlem i form af deres aflagte mobiltelefoner, som jo i mange tilfælde er ret avancerede og derfor ikke særligt brugervenlige i forhold til de ældre, som måske aldrig har haft en mobiltelefon før,” fortæller Rolf Ovesen, adm. direktør i Telekæden. “Danskernes aflagte mobiltelefoner gør mere gavn hos Dansk Røde Kors – så med denne kampagne vil vi opfordre til, at man afleverer sin gamle mobiltelefon til os, og i stedet køber en ældrevenlig mobiltelefon fra emporia.”

Din gamle mobil er guld værd – for Dansk Røde Kors
Opgørelser foretaget af Dansk Røde Kors viser, at der ligger millioner af gamle mobiltelefoner gemt i danskernes skuffer - og her har telefonerne ingen værdi. Men for Dansk Røde Kors er de guld værd, da hver telefon, danskerne donerer, kan bruges direkte i organisationens humanitære arbejde, f.eks. i Afrika, hvor de brugte mobiler har en langt højere værdi. Med denne kampagne kan Dansk Røde Kors desuden lægge 100 kroner oveni for hver emporia-mobil, der langes over disken i Telekædens butikker, doneret af emporia Telecom.

“Vi vil gerne øge danskernes fokus på at hjælpe de ældre godt i gang med at få mobiltelefonen ind i deres hverdag. Derfor donerer vi 100 kroner til Dansk Røde Kors for hver emporia-mobiltelefon, der sælges hos Telekæden i kampagneperioden – så kan danskerne købe en ny mobiltelefon til deres ældre familiemedlemmer og samtidig støtte et godt formål,” fortæller Lars Jørler, der er landechef for emporia Telecom i Danmark.

De ældrevenlige mobiltelefoner fra emporia kan købes i alle Telekædens 98 butikker rundt om i landet, og Telekædens personale hjælper de ældre godt i gang med råd og vejledning om valg af mobiltelefon og abonnement, samt opsætningen af de nye mobiltelefoner.

 

Fakta om kampagnen:

Kampagnen kører i maj og juni 2010.

  • Brugte mobiltelefoner afleveres i Telekædens butikker, og sendes herefter videre til Dansk Røde Kors.
  • emporia Telecom donerer 100 kroner til Dansk Røde Kors for hver ny emporia-mobil, der bliver solgt i kampagneperioden i Telekædens butikker.
  • Telekædens butikker hjælper desuden ældre med at opsætte nyindkøbte emporia-mobiler, så de er klar til brug med det samme.

Om Telekæden
Telekæden er Danmarks største mobilkæde med 100 butikker fordelt over hele Danmark. Telekæden samarbejder med en række forskellige tele-operatører og hardware-producenter, således kunden frit kan vælge det abonnement, den operatør og den mobiltelefon, som kunden foretrækker. Telekædens personale er specielt uddannet til at finde den helt rigtige telefon og abonnement, der er tilpasset kunden behov. Telekæden sætter telefonen op, så den er klar til brug. Telekæden støtter denne sag, da vi mener, at de brugte telefoner gør større glæde hos Dansk Røde Kors end i skufferne i de danske hjem, og samtidig giver kampagnen penge til Dansk Røde Kors’ projekter. Se mere om Telekæden

Om emporia Telecom
Emporia Telecoms filosofi er, at kunderne skal kunne kommunikere nemt og enkelt via mobiltelefonen. Målgruppen er primært seniorer, der har behov for produkter med fokus på brugervenlighed. Hos den østrigske mobiltelefonproducent lægger man stor vægt på, at der er tænkt på målgruppen hele vejen i design og udvikling af telefonerne. Derfor er designet af produkterne baseret på et stort kendskab til brugernes behov. Og produkterne inkluderer udelukkende de tekniske muligheder, som målgruppen efterspørger. Emporia Telecom har 65 medarbejdere. Udvikling af produkter har meget stor betydning for Emporia, som derfor også har en udviklingsafdeling, der består af ca. 39 pct. af medarbejderne. Se mere om Emporia 

Om Dansk Røde Kors
Røde Kors hjælper verdens udsatte - internationalt og i Danmark. Medmenneskeligheden er et vigtigt princip for Røde Kors. Derfor hjælper vi mennesker, når de er i nød - det kan være efter et ødelæggende jordskælv, heftige oversvømmelser eller under tørke og sult. Røde Kors' hjælpearbejde omfatter også ensomme, syge og andre udsatte mennesker i Danmark.15.000 danskere arbejder frivilligt for at hjælpe medmennesker i Danmark - med et ugentligt besøg, hjælp til lektierne, et skub til cykeltræning eller støtte til syge og døende.

 
Emporia Telecom vinder Pris for de mest innovative mobiltelefoner til ældre

Ærefuld Pris til Emporia Telecom for mobiltelefoner til ældre.

Mercedes (medialuna) og Sven-Eric fra Emporia Telecom modtager stolt TECNET PrisenEmporia Telecom vinder TECNET pris MADRID for mobiltelefoner til ældre.
Der er ingen tvivl om, at Emporia Telecom har de mest innovative mobiltelefoner til ældre. Emporia Telecom gør et stort arbejde for at skabe mobiltelefoner som er tilgængelige til ældre, i et informationssamfund hvor ældres behov for telefoni ofte overses.
Det har emporia Telecom gjort så godt at de fik tildelt TECNET Prisen for at bringe nye teknologier på
markedet, som sikrer, at ældre vil blive integreret i vores mobiltelefon samfund.
TECNET Prisen tildeles Emporia Telecom af "Grupo Jubilo" - Spaniens største forlag.

 

 

 

 

 

 

 

 TECNET Prisen som Emporia Telecom modtog for det mest innovative produkt til ældre